Header
 
Login
 

Privatsphäre-Einstellungen

Wir verwenden Cookies auf unserer Website. Einige von ihnen sind unerlässlich, während andere uns helfen, diese Website und Ihre Erfahrungen zu verbessern.

Notwendig Statistik Marketing
Auswahl bestätigen
Weitere Einstellungen

Hier finden Sie eine Übersicht aller verwendeten Cookies. Sie können ganzen Kategorien Ihre Zustimmung geben oder weitere Informationen anzeigen und bestimmte Cookies auswählen.

Alle auswählen
Auswahl bestätigen
Notwendig Cookies
Wesentliche Cookies ermöglichen grundlegende Funktionen und sind für die ordnungsgemäße Funktion der Website erforderlich.
Statistik Cookies
Statistik-Cookies sammeln anonym Informationen. Diese Informationen helfen uns zu verstehen, wie unsere Besucher unsere Website nutzen.
Marketing Cookies
Marketing-Cookies werden von Werbekunden oder Publishern von Drittanbietern verwendet, um personalisierte Anzeigen zu schalten. Sie tun dies, indem sie Besucher über Websites hinweg verfolgen
Zurück
    Merken
    Figure 4:Distribution distances of pharmaceuticals (basic scenario).

    Carbon footprint of package leaflets

    A comparative study on greenhouse gas emissions of paper-based and digital package leaflets for pharmaceuticals – Part 2*)

    Originale

    4. Carbon footprint results5. Summary and outlookAcknowledgements

    Abstract

    This article is divided into 2 separate parts. The first part described the background, scope and methods of the study. Results were presented regarding average weight, area and market share of package leaflets (PL) according to prescription status as well as total sizes and weights of PL and the size distribution of PL in Germany. Further on, the results for printing and supply of printed PL were depicted.

    Kerstin Dobers1, Dr. Norbert Gerbsch2, Tilo Mandry2, Anna Preut1 · 1Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics, Dortmund 2 · IGES Institut GmbH, Berlin

    Correspondence:

    Dr. Norbert Gerbsch, IGES Institut GmbH, Friedrichstr. 180, 10117 Berlin, norbert.gerbsch@iges.com

    Abstract

    This article is divided into 2 separate parts. The first part described the background, scope and methods of the study. Results were presented regarding average weight, area and market share of package leaflets (PL) according to prescription status as well as total sizes and weights of PL and the size distribution of PL in Germany. Further on, the results for printing and supply of printed PL were